"Lev din sjæl retreat" på Bali - næring til sjælen

D. 9 December 2015:
For 25 år siden kom jeg til Bali for første gang. Min mand og jeg var på vores første lange rygsæksrejse i Asien og havde været i Singapore og var rejst ned igennem Sumatra og over Java til Bali. Vi forelskede os i øen på stedet. Jeg drømte om, at jeg engang ville komme tilbage for at sidde i en hytte og skrive. Fornemmede, at det ville være et sted, jeg ofte ville vende tilbage til. Jeg ved ikke helt, hvad det er, men der er en særlig magi. Der er uendeligt grønt, smukt, æstetisk og sanseligt. Der er alverdens dufte og et folk, der beder og ofrer mange gange om dagen. Det mærkes. Der er autentisk hjertevarme.

Vores mange rejser har været en vigtig del af min personlige udvikling. Når jeg har bevæget mig langt væk fra alt det velkendte og brugt tid på bare at være, skabes plads til nye refleksioner, følelser, og mønstre får lov af falde på plads, nyt opstår.

Derfor er jeg også så glad for at afholde mine ”Lev din sjæl” retreats på Bali. Jeg glæder mig over at se, hvor stor udvikling der kan sættes i værk på ganske kort tid, når rammer og indhold sættes op med det formål at skabe udvikling og næring til sjælen.

I går kom jeg hjem fra endnu en rejse til Bali. Denne gang igen alene med min mand. Vores første rejse uden børn i 18 år. Tilbage i følelsen af frihed, kærestetid, ture på scooter med vind i håret og solnedgange på stranden.

Jeg brugte også lidt tid på at beslutte hoteller til næste retreat. Vi skal bo bedre og smukkere end nogensinde før. På smukke hoteller, udvalgt efter stemning, skønhed og æstetik. Luksus og selvforkælelse fordi vi har fortjent det aller bedste. Næring til sind, krop og sjæl.

På mit sidste retreat var vi 16 skønne mennesker i alle aldre – lige fra 15 år til 64. Vi startede oppe nær Ubud – midt ude i regnskov og rismarker og sluttede retreatet nede ved havet i Seminyak med alle de smukkeste restauranter og mulighed for lange gåture på standen. Jeg nyder at vise deltagerne disse så forskellige dele af Bali.

Vi dyrker nærvær i nuet med meditationer og yoga i naturen gennem øvelser og refleksioner med hinanden. Vi tager den storslåede skønhed ind, mærker taknemmelighed, kigger på og bearbejder gamle mønstre, der ikke længere tjener, træner selvværd, leger med skyggesider, enneagramtyper og snakker om værdier og livsformål. Og så ikke mindst nærer vi sjælen. Vi nærer sjælen ved at connecte med hinanden. Som medmennesker der møder hinanden fra sjælsniveau. Vi nærer sjælen gennem sanselighed i smukke omgivelser, dufte, fantastisk mad, bare tæer i sandet, mindfulness gåture i rismarkerne. Vi synker ned og ind i nuet. Vi ærer livet. Intet mindre.

Så ”Lev din sjæl” retreat er for mennesker, der ønsker udvikling, næring til sjælen og for dig, der ønsker at vise dig selv egen-kærlighed ved at tage tid og rum ud kun til dig.

Jeg elsker mine retreats. Elsker at finde og skabe de smukkeste rammer, elsker at se mennesker udvikle sig og næres. Jeg glæder mig allerede til næste retreat.

Hvis du vil vide mere; Kom til infoaften den 17.12. kl. 18.00. Læs mere her, hvor du også kan se nogle fantastiske videoer fra min tur.